تناسب اندام و تغذیه, مقالات گروه بل

قیمت گرانولا

همه ی آنچه که درباره خواص جادویی گرانولا نمیدانیم اینجا بخوانیم!!!

گرانولا یک اسنک،خوراک و یا تنقلات به شمار میرود که معمولا درمیان وعده و یا وعده صبحانه مصرف میشود. گرانول یعنی دانه ،گرانولا هم معمولا از عسل رقیق شده،از غلات (جو دور سر معمولا)،انواع مغزها و آجیل و خشکبارو در نهایت میوه های خشک شده تهیه میشود.میخواهیم در این مقاله از انواع و اقسام مختلف گرانولا و خواص گرانولا و گرانولا بار و روش درست کردن گرانولا که با مواد غذایی مختلفی تهیه میشود را برایتان شرح دهیم.

برای اولین بار به عنوان غلات تجاری نام گرانولا یا غلات فرآوری شده در اواخر قرن نوزدهم میلادی ثبت و در آن بعدها تغییرات گسترده ای صورت گرفت. گرانولا هم میتواند در کنار ماست و یا شیر به عنوان اسنک و تنقلات استفاده شود و هم به عنوان دسر شیرینی گرانولا سرو شود.

از خواص گرانولا میتوان به این مورد هم اشاره کد که گاهی اوقات افرادی که در رژیم هستند میتوانند گرانولا را با خیال راحت مصرف کنند زیرا بدن آنها قوی و سالم است.

 

گرانولا چه خواصی دارد؟

گرانولا یک خوراکی خوش طعم و خوشمزه است که به عنوان میان وعده و صبحانه مصرف میشود، گرانولا یک خوراکی پرانرژی و سالم است و از مواد بسیار مفید و مغذی تشکیل شده است، بخاطر همین مصرف آن برای نوجوانان و کودکان توصیه میشود.

اصلی ترین موادی که گرانولا را تشکیل میدهد، عسل و مغزها،جو دو سر پرک، و سایر مواد خوشمزه دیگری مانند: برنج بو داده، شکر قهوه ای،انواع میوه های خشک مانند(خرما و کشمش و…) و در ترکیب گرانولا انواع شکلات نیز استفاده میشود. در برخی گرانولاهای مخصوص از کره بادام زمینی و تخم کتان بو داده نیز استفاده میشود. معمولا گرانولا در کنار ماست های طعم دار و میوه ای یا ماست ساده، میوه های تازه مانند آناناس و موز،توت فرنگی،و بری ها سرو میشود و با هم میل میشود، و همچنین در کنار گرانولا انواع حبوبات و غلات پخته و شیره تازه و طعم دار نیز سرو میشود.

گرانولا در کنار شیرینی، دسر، و بستنی نیز سرو میکنند و حتی در برخی شیرینی ها و دسرها به عنوان تاپینگ استفاده میشود و همینطور به شکل گرانولا بار هم درست میشود.

ورزشکاران برای سلامتی خود از تاثیر این میان وعده خوشمزه و خواص گرانولا آگاهند، در دویدن ها و پیاده روی های طولانی، صرف وقت در طبیعت و ورزش وپیک نیک های طولانی به تامین انرژی لازم، مصرف گرانولا کمک کرده و در مقابل سرشار از ویتامین های ضروری و مورد نیاز بدن است و کالری بالایی در مقایسه با برخی از میان وعده های آماده نیز ندارد.

فواید بیشمار گرانولا برای سلامتی را در10 مورد با هم بررسی خواهیم کرد.

1-به کاهش وزن کمک میکند

زمانی که یه غذای خوشمزه را خیلی دوست دارید و میخواید که همش آن را بخورید چه حسی دارید که بتوانید وزن هم کم کنید؟ دقیقا همین خاصیت را گرانولا دارد، بدین معنا که در عین سبکی، احساس سیری هم به شما دست میدهد. هیجان انگیزترین مزیت گرانولا همین است که در عین حال احسلس سیری را در شما به وجود میآورد، و بسیارغذای سبکی است.همینطور این خوراکی ایمنی بدنتان را بالا میبرد.علاوه بر آن سدیم و کلسترول که باعث چاقی میشوند هم کم دارد.

فیبری که در گرانولا وجود دارد سبب میشود تا بدن احساس سیری کند و در کوتاه مدت باعث کاهش اشتها شود. این ویژگی در گرانولا به شما کمک میکند تا در ساعات مختلف شبانه روز از غذا خوردن و حتی پرخوری پیشگیری کنید و وزنتان را کاهش دهید.

نوع گرانولا فیتنس و گرانولا گرین شرکت دانه های ارگانیک بهراد بسیار به کاهش وزن شما همراه با فعالیت های باشگاهی که دارید کمک میکند از این رو پیشنهاد میکنیم یک بار امتحان کنید تا تاثیر فوق العاده این دو نوع گرانولابل را در رژیم خود ببینید.

 

2-به متعادل شدن فشار خون کمک میکند 

بدون شک اگر که میخواهید قلب تان سالم تر کار کند باید فشار خونتان متعادل باشد، هر دو کار را گرانولا میتواند انجام دهد. این میان وعده سالم میتواند خطرتصلب شرایین،فشار قلبی عروقی، حملات قلبی و سایر بیماری های مزمن را هم کاهش دهد. گرانولا را برای حفظ سلامتی تان با میوه های تازه ترکیب کنید تا یه وعده غذایی سالم و خوشمزه داشته باشید.

جهت کاهش فشار های عصبی و فشار خون در رگ های بدن تان یک پیشنهاد عالی مصرف چیابل با یک استکان شیر کم چرب میتواند کمک شایانی به شما بکند اگر چه مصرف گرانولا شکلات تلخ که بسیار بی نمک بوده و سبب افزایش هرمون شادی در بدن شما میشود نیز پیشنهاد سازگاری خواهد بود

اما باز میتوان یک پیشنهاد دیگر هم داشت و آن استفاده از یک برش سیب درختی همراه با یک قاشق کره بادام زمینی رژیمی بل هست که میتواند فشار خون شما را تنظیم کند چرا که کره بادام رژیمی بل نه تنها بدون نگهدارنده و نمک و شکر است بلکه خود سبب کاهش فشار خون در کنار سیب نیز میشود .

 

3-سطح کلسترول را پایین می آورد

پایه گرانولا را فیبر ساخته است که به افزایش کلسترول HDL و به کاهش مضرLDL کمک میکند.

برای جلوگیری از تشکیل پلاک در رگ ها و شریان ها باید در جریان خون سطح کلسترول ناسالم کاهش یابد. چنین پلاکتی ممکن است باعث افزایش فشار بر قلب و فشار خون شود.

بخاطر همین مصرف گرانولا حاوی آجیل در مبارزه با کلسترول ناسالم میتواند به شما کمک بسیار زیادی کند.

در هر صورت وقتی از مواد غذایی که محتوای فیبری بالایی دارند و اگر چه ندانید ولی کلسترول خون تان را به سرعت کمتر از چند روز کاهش میدهید و این یعنی پاکسازی بدن از مواد غذایی که انباشته شده اند. اوتمیل بل و گرانولابل و چیابل محصولات پر محتوایی از فیبر ها هستند که میتوانند به شما در کاهش کلسترول کمک بسزایی بکنند.

 

4-سطح قند خون را به تعادل میرساند

اگر نمی دانید منگنز چیست و چه فوایدی دارد، ترکیب گرانولا حاوی منگنز است. بهتر است بدانید که این ماده یک ابزار کلیدی برای مدیریت دیابت و همین طور کنترل کننده قند خون است. احتمال بی نظمی های دیابتی و متعادل کردن سطح قند خون که در این بیماران رایج است را کاهش میدهد.

منگنز همچنین از غذا برای دریافت انرژی کمک میگیرد. به علاوه اینکه در بیماران دیابتی به تولید بافت های جدید و بهبود زخم به طور موثرتر و سریع تر کمک خواهد کرد.

جهت حفظ سطح قند خون و پایین آوردن قند خون در رگ ها و همچنین مهار دیابت میتوانید از کینوابل هم به جای برنج استفاده کنید و همچنین میتوانید از اوتمیل بل که حاوی جو دو سر پرک خارجی است برای تهیه اوتمیل های خانگی بدون قند و شکر همراه تا طعم دلخواه تان استفاده کنید در کنار وجود گزینه های متعدد تغذیه ای برای مهار قند خون و حتی پایین آوردن آن گرانولا نیز میتواند بسیار عالی عمل کند.

انواع گرانولابل را معرفی نموده ایم اما در مورد مهار قند خون میتوانید انواع تنقلات را حذف و تنها در میانوعده ها و صبحانه ها که از مواد غذایی صنعتی و کارخانه ای شامل : مربا ها ، شکلات های صبحانه و کره و لبنیات و انواع کیک ها و کلوچه ها و … پرهیز داشته باشید و این محصول را جایگزین نمایید تا شاهد سلامت تمامی ارگان های بدن تان شوید و هر زمان دلتان ماده غذایی نامتعارفی خواست دچار منع تغذیه ای نباشید. ( مثل بستنی که قند بسیار بالایی دارد … )

 

5-از ابتلا به بیماری ها جلوگیری میکند

گرانولا یک  آنتی اکسیدان هم هست ومقادیربالایی ویتامینC  نیز دارد. در واقع ویتامین C  به گلبول های سفید خون و تقویت سیستم ایمنی کمک میکند. علاوه براین به دلیل خواص آنتی اکسیدانی اش حاوی منگنز است و یک ترکیب ارزشمند شناخته شده است. منگنز میتواند در برابر سرطان از بدن محافظت کرده و برای سلامتی از ایجاد شرایط خطرناک جلوگیری کند.

گرانولا چون بر پایه چو دو سر پرک تولید و پخته میشود در هر شکلی که دارد بالقوه ست گرانولابل و گرانولابار هر دو خوشمزه و سالم است و از بیماری های کوتاه مدت و دراز مدت و مذمن جلوگیری میکند.

 

6-به سلامت روده کمک میکند

سیستم گوارش بدن را اجزای سالم گرانولا تقویت میکنند و آن را تحت کنترل درمیآورند. در گرانولا فیبرموجود باکتری های سالم روده در بدن را تقویت میکند و همچنین به کاهش التهاب در روده ها نیز کمک میکند که برای سلامت روده به نوبه ی خود بسیار مفید و لازم هست.

انواع گرانولا به خودی خود به علت استفاده از جو دو سر پرک در ترکیبشان به سلامتی روده کمک میکنند :گرانولا فیتنس ، گرانولا سوپرایز ، گرانولا گرین ، گرانولا شکلات تلخ

 

7-خطر ابتلا به کم خونی را کاهش میدهد

عامل خطرناکی که سلامتی تعداد قابل توجهی از مردم در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار میدهد کم خونی است. و کمبود آهن در بدن علت این بیماری است که برای تشکیل گلبول های قرمز خون مورد نیاز میباشد.یکی از ترکیبات گرانولا که میتواند به پیشگیری از کم خونی کمک بسیار زیادی کند آهن است.

چرا که گرانولا سبب تنفس بدن در مقابل مواد غذایی انباشته شده و حتی انسداد های رودوی و عروقی میشود و جا برای رشد و عملکرد صحیح ارگان مهمی چون خون میشود.

 

8-آنتی اکسیدان بدن را بالا میبرد

آجیل،نارگیل،دانه چیا و امثال آنها که در تهیه گرانولا استفاده میشوند، موادی حاوی از آنتی اکسیدان هستند. که به نوبه ی خود در بدن سطح آنتی اکسیدان را افزایش میدهد و به کاهش التهاب کمک میکند.

حال تصور کنید دانه چیا را با یا بدون مغز های آجیلی با نام چیابل بشناسید مطمئنا پایه ثابت آشپزخانه شما خواهد شد.

 

9-به هضم غذا کمک میکند

گرانولا که برای دستگاه گوارش مفید است به افزایش فیبر در بدن نیز کمک میکند. یک کاسه گرانولای سالم به ترشح شیره های معده و گوارشی و به حرکت پریستالتیک کمک زیادی کرده و استرس بدن شما را در نهایت از بین میبرد. لذا باور داشته باشید که گرانولابل در نوع خود بی نظیر است و میتواند اعتناد به نفس را بالا و استرس را از بین ببرد

 

10-باعث تقویت و سلامت پوست میشود

این میان وعده که شامل ویتامین E است و خیلیم پرطرفداره ازگرما و سوختگی،پیری،و چین و چروک پوست جلوگیری میکند. علاوه بر این به سلامت قلب کمک میکند و دیوار مویرگی را هم تقویت میکند.

گرانولا در بدن جریان خون را افزایش میدهد و فولیکول های ناخن ها و مو را تقویت میکند.

بخاطر همین دلایل است که گرانولا بهترین همراه سلامتی است. تنها کافی است از انواع گرانولابل را در محل کار خود یا در منزل داشته باشید. تا این میانوعده بالقوه را به جای سایر تنقلات مضر ترجیح دهید و پوستی شاداب و سالم در نتیجه سالم خوری داشته باشید

گرانولا

مواد لازم برای تهیه گرانولا کره بادام زمینی

جودوسر2.5 پیمانه

مغزهای دلخواه نصف پیمانه

کره بادام زمینی4 /1 پیمانه

عسل4 /1پیمانه

 

طرز تهیه گرانولا کره بادام زمینی

1.برای تهیه گرانولا کره بادام زمینی ابتدا باید روی بخار کتری عسل را بگذارید تا به حالت روان دربیاید و گرم شود.

2.حالا به مواد عسل روان شده را مخلوط کنید.

3.داخل یک ظرف مواد خشک مثل جو دو سر درشت و مغزیجات را به مواد تر اضافه کنید.

4.مواد را کاملا با هم مخلوط کنید تا با همدیگر آغشته شوند.

5.حالا یک عدد کاغذ روغنی را کف سینی فر انداخته و مخلوط را کف سینی پهن و یا پخش کنید.

6.فر را روشن کنید و هر چند دقیقه یه بار، گرانولا را هم بزنید تا خوب زیر و رو شده و رنگ آن تیره شود.

7.برای برشته شدن و آماده شدن گرانولا حدود بیست دقیقه زمان کافی است. اما باید به سینی فر حواستان جمع باشد. زیرا اگر مواد را زیرو رو نکنید و چشم از آن بردارید حالت سوختگی پیدا میکند.

8.سپس از فرسینی  را درآورده و اجازه دهید گرانولا سرد شود.

9.زمانی که سرد شد در صورت تمایل میتوانید مقداری میوه خشک به آن اضافه کنید تا طعم بهتری پیدا کند.

گرانولای کره بادام زمینی شما حاضر است و میتوانید با هر ترکیبی که دوست داشتید گرانولا را تهیه کنید. و از آن به عنوان میان وعده سالم و خوشمزه و یا به عنوان صبحانه به خصوص برای بچه ها بهره ببرید.

گرانولا

قیمت گرانولا

گرانولابل به علت اینکه بر پایه جو دو سر پرک خارجی (آلمانی ) تولید میگردند. و اینکه این نوع جو چندین برابر بیشتر از نوع جو پرک فیبر دارد. لذا منحصرا از این نوع جو دو سر پرک خارجی در تولید انها به علت سلامت محوری محصول استفاده میشود.

جو دو سرپرک خارجی وارداتی بوده و در سال 2 الی 3 بار به کشور وارد میگردد. با توجه به نوسانات دلار و ارز در بازار ایران و جهان نوع گرانولابل با تغییرات قیمت در هر سال دو الی سه بار مواجه میشود.

لذا از شما هم میهنان عزیز خواهشمندیم این کالا را در هر جایی بدون مجوز های بهره برداری که زیر نظر واحد صنفی نیستند خریداری نکنید. و حتما قبل از خرید تان از مجموعه تولیدی و برند مطمئن شوید. تا خدای نکرده سود جویان با سود های گزاف اقدام به فروش کالای گرانولا و دانه های وارداتی نکنند.

در همین سایت تنها در سال اخیر با 2 بار تغییر قیمت مواجه بوده ایم. که با توکل به خدا سعی میکنیم قیمت گرانولا در شرایط نوسانی بازار حفظ شود

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *