تناسب اندام و تغذیه, سبک زندگی, مقالات گروه بل

گرانولا با چی بخوریم؟ گرانولابل

مصرف یک میان وعده جذاب و خوشمزه میشه هیجان انگیز است. اگر قرار باشد در طول روز به سه وعده غذای اصلی خودمان اکتفا کنیم. در دراز مدت با یک سبک زندگی خسته کننده رو به رو هستیم. میان وعده ها جدا از بحث تامین انرژی، تفریحات خوراکی در میانه یک روز طولانی هستند. آنها می آیند تا زندگی روزمره ما را جذاب تر کنند. البته در این بین هر کسی سلیقه خودش را در انتخاب نوع میان وعده دارد. در این بین هستند. کسانی که گرانولا را به عنوان یک میان وعده جذاب و دلنشین می پسندند.

گرانولا یک سبک غذایی گسترده است. سلیقه ‌ای در ترکیب مواد غذایی خشک و غنی شده که با مایعاتی هم چون شیر و ماست و… مصرف می شود. این یک تعریف خیلی عام از این میان وعده می باشد. برخی این ترکیب را در جایگاه تنقلاتی مفرح نگاه می کنند. و برخی دیگر پا را فراتر گذاشته، گرانولا را تا مقام یک وعده غذایی کامل و البته سالم و انرژی بخش بالا می برند.

اینکه سلیقه شما در مواجه بودن با گرانولا چطور است و می خواهید آن را به عنوان میان وعده بپذیرد. و شاید هم قصد دارید در یک برنامه غذایی جدی آن را دنبال کنید. موضوعی است که قرار است خودتان تصمیم بگیرید. مهم در نحوه مصرف شما نیست، مهم در علاقمندی شما به گرانولابل به عنوان تنقلات جذاب با ارزش غذایی بالا است. تا بتوانید به راحتی آنها را جایگزین تنقلات کم بهایی مانند چیپس و پفک و کیک های صنعتی کنید.

حالا که همراه با این مقاله به گرانولا به عنوان یک میان وعده دلنشین علاقمند شده ‌اید. بهتر است ادامه مطلب را در باب آشنایی هر چه کاملتر با سبک و روش ‌ها در تهیه انواع آن پی بگیریم.

گرانولا چیست؟ و در چه دسته مواد غذایی قرار می گیرد؟

گرانولا یک نام با تعریف بزرگی از یک دسته مواد غذایی در تنوع بسیار است. در نگاه عمومی آن را در جمع انواع خوراکی ها با پس زمینه تنقلات و یا اسنک قرار می دهند. نام این تعریف غذایی را از کلمه گرانول گرفته اند. گرانول (Granol) به معنای دانه است. و غالباً برای هر دانه از انواع غلات اشاره می شود. حال اگر این کلمه انگلیسی را اندکی آب و تاب دهید. و نام جذاب‌ تری همراه با یک تلفظ فانتزی برایش بسازید. می شود گرانولا (Granola). کلمه ‌ای که معنی خاصی ندارد؛ اما به دانه های خوراکی بامزه و جذابی که از انواع غلات تا آجیل های فرآوری شده تهیه شده اند، اشاره می کند.

گرانولا به شکل قطعاتی خشک و کوچک تهیه می ‌شود و قرار است. به عنوان یک وعده صبحانه و یا در مقام یک میان وعده جذاب همراه با افزودنی هایی مانند شیر، ماست، عسل و حتی آب مصرف شود. از آنجا که آن را بر پایه غلات فرآوری شده تهیه می کنند. این خوراکی دارای ارزش غذایی بسیار بالایی است. کاملاً سالم و پرانرژی است و می‌ تواند به عنوان یک نوع تغذیه جایگزین برای کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسالان انتخاب شود.

در نظر داشته باشید که کودکان و نوجوانان برای جذابیت خوراکی ها است که آنها را به عنوان میان وعده می پذیرند. لذا گرایش به مصرف چیپس و پفک و بیسکویت و حتی کیک های صنعتی دارند. اما گرانولا یک ترکیب غذایی خوشمزه و جذاب و البته کاملاً سالم و انرژی بخش است که در جذب نگاه سختگیرانه کودکان و نوجوانان ما کاملا موفق ظاهر خواهد شد.

گرانولا ترکیب خاصی ندارد و هر سلیقه ‌ای می ‌تواند در خلق یک گرانولای خوشمزه تاثیرگذار باشد. اما غالباً آنها را بر پایه استفاده از جو پرک، انواع مغزها و یا ترکیباتی برای ایجاد طعم دلنشین مانند استفاده از شکر قهوه ای، میوه های خشک شده، شکلات و برنج بو داده شده می سازند.

اینکه قرار است گرانولای شما دارای چه سبک و مزه ای باشد. و یا اینکه می خواهید آن را در کدام وقت از روز میل کنید. و با چه نگرشی در مصرف، استفاده کنید، ترکیب مواد تشکیل دهنده آن را شکل می دهد. مثلاً یک گرانولا که بر پایه ایجاد مزه با تخم کتان و یا بادام زمینی تهیه شده است. مناسب استفاده در یک میان وعده و یا تنقلاتی شبیه به اسنک است. اما آنها که با استفاده از کشمش، خرما و ترکیبات شیرین کننده تهیه می ‌شوند. برای آمدن سر سفره صبحانه مناسب هستند.

این میان وعده را به شکل دانه های فرآوری شده تهیه می کنند. این دانه ها خشک هستند، لذا مصرف معمولی آنها بدون حضور یک ماده نرم کننده چندان جذاب به نظر نمی رسد. معمولاً انواع آنها را در کنار شیر و یا ماست های طعم دار استفاده می کنند. البته برخی هم خوش سلیقه هستند. و از گرانولا به عنوان ترکیب همراه شده با انواع بستنی، دسر و شیرینی نیز بهره می برند. گرانولا می تواند هر نوع میان وعده غذایی شما را خوشمزه تر و در عین حال جذاب تر کند.

 

گرانولا با چی بخوریم بهتر است ؟

تمامی تلاش ما برای بهینه تر کردن مواد غذایی مورد استفاده در یک شبانه روز در مجموعه بلگروپ به نتایج عالی دست یافت است. اینکه گرانولا را با چی بخوریم؟ یک ایده بکر خواهد بود. تا بتواند نیاز به تنوع را  در مشتریان بلگروپ را شناسایی کند. گرانولا را میتوانید به عنوان تاپینگ در انواع دسر ها و همراه با انواع منابع پروتئینی و فیبری دیگر مانند استفاده در انواع سالاد ها یا انواع ماست های میوه ای یا ساده میل فرمایید. این بهترین گزینه است که همراه با ماست ایسلندی (ماست ورزشکاران) به عنوان وعده فیبری پروتئینی مصرف کنند همچنین این بهترین ایده است. که همراه با انواع ژله یا بستنی باشد. و یک و سر  و گردن از همرزمان خود در عرصه ورزش و تناسب اندام و حتی تنوع عالی در غذایتان و وعده هایتان ایجاد کنید.

آیا گرانولا ارزش غذایی مناسبی دارد؟

تا اینجای ماجرا در باب آشنایی با گرانولا سراغ یک دسته مواد غذایی فرآوری شده رفته ایم که ظاهراً جذابیت جایگزین شدن به جای انواع اسنک های کم بها مانند چیپس و پفک را دارند. اما آیا می ‌توان این دانه ‌های غذایی فرآوری شده را به عنوان یک ماده اصلی خوراکی که ارزش غذایی بالایی دارند نیز در نظر گرفت؟ در یک کلام، این ماده غذایی تا چه اندازه می ‌تواند در برنامه ‌های غذایی ما نقش بازی کند؟

بهتر است رو راست باشیم. اینکه ما از یک غذا مگر چه چیزی می‌ خواهیم جز انرژی مورد نیاز برای تداوم فعالیت های روزانه در کنار تامین انواع ویتامین ها و پروتئین ها و دیگر مواد مغذی؟ حال بیایید و ببینیم که در گرانولا چه خبر است. گرانولا را بر پایه غلات فرآوری شده که با انواع مغزهای خوراکی و یا افزودنی هایی مانند کشمش و خرما مزه دار شده اند، تهیه می‌ کنند. تا اینجای ماجرا با یک ماده غذایی که سرشار از انرژی است رو به ‌رو هستیم. از طرفی گرانولا را باید در مقام سالم ترین مواد غذایی که سرشار از انواع ترکیبات کلیدی برای تداوم زندگی سالم است در نظر داشته باشیم.

حالا این همه را بگذارید در کنار طریقه مصرف آن که همراه با شیر، ماست، عسل و… می باشد.

حتی مکمل ها هم در مصرف گرانولا جایگاه برتر غذایی دارند. لذا به راحتی می توانید ارزش غذایی یک وعده مصرف آن را به عنوان یک وعده کامل غذایی در نظر بگیرید. این موضوع آنچنان کلیدی است که حتی ورزشکاران حرفه ‌ای را به سمت خود می ‌کشاند.

تقریباً هر مربی آگاهی برای تقویت قوای جسمی تا روحیه پرانرژی ورزشکاران، آنها را به سمت مصرف انواع گرانولا تشویق می کنند. چرا که از اهمیت غذایی این ترکیب عالی آگاه هستند. یک وعده غذایی بر پایه گرانولا به راحتی می‌ تواند انرژی کافی در دویدن های طولانی و یا مسابقات سنگین ورزشی شما را تامین نماید و در عین حال احساس شیرینی از زندگی سالم و خوشمزه را تداعی کند. پس اگر علاقمند هستید تا سبک زندگی خود را بر پایه مصرف گرانولا به جای تنقلات کم بهایی مانند چیپس و پفک و بیسکویت بگذارید، انتخاب شما دارای ارزش غذایی بسیار بالایی است.

 

 

نکاتی که در هنگام تهیه گرانولا باید بدانید

گرانولا یک سبک غذایی بر پایه تنقلات است. این سبک غذایی می ‌تواند انواع ترکیبات را شامل شود. در بازار که باشید، قاعدتاً با انواع مواد غذایی بر پایه گرانولا مواجه خواهید شد. همه آنها از ترکیبات غذایی یکسانی برخوردار نیستند و اتفاقاً همه آنها هم با مواد غذایی سالمی تهیه نشده اند.

بسیاری از برندهای تولیدکننده، این ترکیب غذایی را از جایگاه سالم و انرژی بخش آن دور کرده اند. استفاده بیش از اندازه شکر، انواع افزودنی ها و حتی مواد مصنوعی در ایجاد طعم و مزه همراه تولید برخی از گرانولاها دیده می شود. این نوع تولید گرانولا کاملاً در تضاد با ماهیت سالم و انرژی بخش این ترکیب غذایی است. هدف اصلی در تهیه گرانولا، به دست آوردن مواد غذایی فرآوری شده از غلات است که با کمک دیگر مواد غذایی اعم از انواع آجیل ها و میوه های خشک شده طعم ‌دار شده باشند. هر گاه قصد تهیه گرانولا دارید، بهتر است در تکاپوی تهیه این نوع از آنها باشید.

جدا از این موضوع برخی علاقه دارند تا از ترکیبات مورد علاقه خود در گرانولا بهره ‌مند باشند. اینکه این میان وعده از کدام نوع غلات درست شده باشد و یا از کدام نوع ترکیب برای طعم دار کردن آن استفاده شده است. یک راه ساده مطالعه دقیق ترکیبات تشکیل دهنده آن است. غالباً گرانولاهای موجود در بازار را به شکل بسته بندی شده عرضه می کنند. این بسته بندی ها باید استاندارد شده و دارای فهرست تمام مواد غذایی موجود در آن باشند. اگر قصد تهیه فله ‌ای این نوع غذا را دارید، بهتر است از فروشنده اطلاعات کافی را کسب کنید.

در میزان قند مصرف شده برای تهیه گرانولا دقیق شوید. نام ‌هایی همچون فراکتوز، رکستروز، لاکتوز، مالتوز، نکتار و… ترکیباتی بر پایه قند هستند.

در این بین اگر با گرانولایی مواجه هستید که در ترکیبات آنها از مواد شیمیایی و یا گمنامی استفاده شده است، بهتر است قید مصرف آن را نیز بزنید و یک نمونه طبیعی تر را انتخاب کنید.

اینکه سلیقه غذایی شما چیست، هدف گذاری در انتخاب نوع گرانولا را تعیین خواهد کرد. مثلاً اگر قصد تهیه یک گرانولا برای مصرف در هنگام صبحانه را در نظر دارید، تهیه گرانولا بر پایه غلات فرآوری ‌شده بهترین انتخاب است. آنها با شیر قابلیت سیرکنندگی و در عین حال انرژی زایی بالایی دارند. اما گرانولاهایی هستند که بدون حضور غلات نیز تهیه شده اند. عمده ایده در تهیه آنها بر پایه استفاده از انواع آجیل، میوه های خشک شده و چیزهایی شبیه به این مواد غذایی است. این نوع گرانولا بیشتر با هدف حضور در یک میان وعده به شکل تنقلات مورد توجه قرار می‌ گیرند. در تولید گرانوابل انواع سلایق و ایده ها در خلق طعم هایی جذاب پیش بینی شده است.

بعضی از تولیدکنندگان برای ایجاد طعم های جذاب تر، رو به استفاده از انواع روغن ها در خلق گرانولا دارند. وقتی هدف گذاری در مصرف از گرانولا رسیدن به یک میان وعده سالم و مغذی است، دیگر چرا باید نمونه ‌هایی که حاوی روغن و یا چربی اشباع شده هستند، مورد توجه ما قرار بگیرند؟ توصیه می شود این نوع از گرانولاها را کمتر مصرف کنید.

 

آیا دستور خاصی در میزان مصرف گرانولا وجود دارد؟

انواع گرانولا قابلیت انرژی زایی بالایی دارند. آنها سیرکننده هستند و تعریف یک وعده غذایی کامل را برای میان وعده شما تدارک دیده اند. پس در مصرف آن نباید زیاده ‌روی کنید. اصولا مصرف هر نوع ماده غذایی بستگی به جنسیت، سن و سال، جثه بدنی و میزان فعالیت شما دارد. مثلاً مقدار توصیه شده برای یک ورزشکار که می ‌خواهد با گرانولا انرژی یک فعالیت سنگین بدنی را تامین کند با مقدار توصیه شده یک بانو که در محیط خانه محض تفریحات خوشمزه آن را مصرف می کند، یکسان نمی باشد. البته اگر با گرانولابل همراه شوید مصرف یک فنجان از این محصول برای تامین انرژی یک فعالیت سنگین بدنی کافی است.

خرید گرانولا برای کسب نمایندگی در شهرستان ها :

دوستانی که با مجموعه ما آشنا هستند برای کسب نمایندگی محصولات ارگانیک ما میتوانند از طریق راه های ارتباطی با مجموعه و وبسایت ما ارتباط بر قرار نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *