تناسب اندام و تغذیه, سبک زندگی, مقالات گروه بل

جلوگیری از کم خونی در بارداری

باردار

گرانولا ریشه در سلامتی بی قید و شرط تمامی ارگان های بدن به خصوص در رفع کم خونی دارد. ترکیبات خونساز گرانولا بر  هیچ کسی که از این ترکیب خورده است و آشنایی کامل دارد پوشیده نیست.

مغز ها و دانه ها و عسل از مواد غذایی بالقوه و بکر از نوع خون ساز ها را گرد هم جمع آوری کرده ایم که در یک پک بسته بندی شده کل واحد های مورد نیاز روزانه یک فرد بالغ را مهیا سازیم. گرانولا یک ماده غذایی کامل و تمام عیار برای انواع سنین و افراد جامعه است که متواند در بحران های تغذیه ای به یاری مادر و کودک زنان باردار و شیر ده و کسانی که دوران پس از بیماری طولانی مدتی را گذرانده اند و وزن و محتوای ویتامینی زیادی را از دست داده اند میشتابد.

گرانولا را برای دوران بارداری و شیردهی دست کم نگیرید.

بسیاری از بانوان را میشناسیم که بدون اطلاع از اینکه در ماه های اول بارداری متوجه شرایط خود نبوده اند اما با روش تغذیه مناسب روزانه شان و همچنین در بحران های کمبود تغذیه ای دردوران شیردهی همین گرانولا بیشترین انرژی و جبران تغذیه ای را برایشان انجام داده است و از ضعف جسمی خود و کمبود محتوای شیر مادر و اختلال در رشد نوزاد و جنین کاملا دور بوده اند.

فرض کنید یک کاسه گرانولا همراه با شیر یا ماست یا میوه تازه چقدر به اندازه یک بشقاب بزرگ برنج میتواند به شما انرژی بدهد و انواع ویتامین ها و پروتئین کامل مورد نیاز روزانه را تامین کند.

خوردن گرانولا را جدی بگیرید.

گرانولا یک خوراکی خوشمزه است که پر محتوایی خود را زمانی به شما ثابت میکند که میزان نیاز به غذا را در شما کاهش میدهد. و حس سیری در حد بالایی برای شما ایجاد میکند و این یعنی بدن مواد غذایی مورد نیاز خود را کامل دریافت کرده است و نیازی به میل به غذا یا میانوعده ای ندارید.

گرانولا شوخی ندارد.

گرانولا را راحت و سبک از مجموعه بلگروپ سفارش دهید تا بتوانید در ایام تعطیلات و مسافرت ها از رژیم غذایی خود و همچنین از فعالیت بدنی خود اگر به ناچار دور بوده اید تمامی زحمات تان در یک هفته یا شاید کمتر از بین نرود و با خوردن آن به راحتی هر چه بیشتر به فعالیت تان ادامه دهید.

اما در اینجا از اهمیت رفع کم خونی و خونساز بودن مواد غذایی در دوران بارداری برای بانوان و همچنین به منظور  جلوگیری از بیماری های دوران بارداری مانند دیابت دوران بارداری و همچنین به منظور جلوگیری از تولد نوزادی با اختلالات خاص و حتی آلرژی ریز و درشت به یک ماده خاص برای نوزاد نکاتی عنوان شده است که خواهشمندیم بانوان عزیز جدی بگیرند.

باردار

رفع کم خونی در دوران بارداری یا قبل از بارداری

مادر در طول بارداری روزانه نیاز به ۱۴.۸ میلی گرم آهن نیاز دارد که میتواند آنرا از مواد غذایی مصرفی روزانه خود تامین کند.

مصرف ویتامین ث جذب آهن را بهبود میبخشد و کلسیم و ترکیبات فنلی مانند چای و قهوه مانع جذب آن میشود.

منابع آهن

با قرار دادن حداقل ۳ مورد از مواد غذایی زیر در رژیم غذایی روزانه خود میتوان اطمینان حاصل کرد که آهن مورد نیاز روزانه شما تامین شده است.

  • گوشت بدون چربی (مطمئن شوید که به خوبی پخته شده)
  • ماهی های چرب مانند ساردین
  • سبزیجات سبز تیره، از جمله بروکلی،اسفناج و کلم
  • آجیل
  • گلابی، نخود، لوبیا و عدس
  • غلات کامل، از جمله ؛کیک، نان و غلات صبحانه غنی شده با آهن
  • میوه های خشک شده، مانند زردآلو، آلو و کشمش
  • تخم مرغ
  • گرانولا
  • عسل و شیره انگور یا خرما

ضرورت مصرف مواد غذایی حاوی آهن در دوران شیردهی

مادر باردار از ماه ۴ بارداری تا ۳ ماه پس از زایمان باید مکمل آهن مصرف کند و مواد غذایی حاوی آهن را در تمام دوران بارداری و شیردهی در رژیم غذایی خود بگنجاند مصرف آهن موجب حفظ و تقویت سیستم ایمنی، جلوگیری از احساس خستگی و افسردگی  میشود و به رشد مغز نوزاد کمک کرده و از آن حمایت می کند.

کمبود آهن در طول دوران شیردهی با ایجاد احساس خستگی و افسردگی موجب کاهش تولید شیرمادر میشود.

آهن

 آهن در چه مواد غذایی وجود دارد؟
  • گوشت قرمز
  • لوبیا
  • آجیل
  • میوه های خشک مانند زردآلو خشک
  • غلات کامل مانند برنج قهوه ای
  • گرانولا
  • سبزیجات برگ سبز منابع غنی از آهن برای مادران در دوران شیردهی می باشند.

در ادامه نکات مهم و حیاتی دوران بارداری و شیردهی را دنبال میکنیم.

فایده مصرف چای سبز در دوران بارداری

آیا مصرف چای سبز در دوران مجاز است؟

بله مصرف میزان متعادل نه تنها موردی ندارد بلکه باعث می‌شود از مزایای فراوان آن برخوردار شوید.که به شرح زیر است:

  • تنظیم فشار خون بارداری
  • جلوگیری از ابتلا به پره اکلامپسی یا مسمومیت بارداری
  • استحکام استخوانها و دندانهای جنین
  • تقویت سیستم ایمنی بدن مادر
  • کمک به عملکرد معده

چای سبز جلوگیری از افسردگی: بالا رفتن سطح هورمون ها در بارداری ممکن است منجر به افسردگی شود “تیانین” موجود در چای سبز اثرات آرامش بخشی داشته که از افسردگی جلوگیری میکند

این چای سبز جلوگیری از آکنه بارداری:چای سبز حاوی آنتی اکسیدان های قوی و خواص ضد التهابی است که از #ملاسما لک بارداری جلوگیری میکند.

چای سبز تنظیم قند خون دیابت بارداری :چای سبز برای مادران دیابتی بسیار مفیدست. همچنین چای سبز سبب تنظیم قند خون مادر میشود

چای سبز جلوگیری از مشکلات دندان و لثه:چای سبز حاوی آنتی اکسیدان قوی است که با از بین بردن باکتریها و ویروس دهان به حفظ سلامت دهان، دندان و لثه مادر کمک میکند

مضرات مصرف بیش از حد چای سبز در دوران بارداری

کاهش جذب اسید فولیک و آسیب جدی به جنین

افزایش کافئین در جریان خون و سقط جنین

تولد نوزاد کم وزن

تکرر ادرار، کم آبی بدن و آسیب به جنین را به همراه دارد.

مصرف هفته ای دو تا سه فنجان در دوران بارداری مجاز است.

آیا میدانید بدنتان طی روز با توجه به وزنتان به چه مقدار آب نیاز دارد؟؟؟

این مقدار آب برای افراد عادیست مادران باردار میبایست طی روز ۱۰ تا ۱۲ لیوان و آب بنوشند و طی دوران شیردهی آنقدر آب بنوشند که رنگ ادرارشان سفید باشد.

از آنجایی که میدانید ۹۵ درصد خون آب است. پس برای تغذیه خوب جنین و رسیدن هر چه بیشتر مواد مغذی؛شما نیاز به مصرف آب کافی دارید.

چای سبز

درمان سرماخوردگی نوزادان و کودکان نوپا

به نوزاد مایعات فراوان بدهید

مصرف مایعات زیاد از چسبناک شدن موکوس بینی جلوگیری میکند. و تنفس نوزاد را آسان میکند. انواع نوشیدنی آب،آب میوه طبیعی و شیر خوب است و مایعات گرم مثل سوپ مرغ بدهید که موجب بهبود گلودرد نوزاد میشود.

در نوزادان زیر ۶ماه فقط از شیرمادر و شیرخشک استفاده کنید و آبمیوه و آب ندهید.

مقدار کمی عسل:تاثیر مصرف عسل در کودکان حتی بیشتر از داروهای ضدسرفه است نصف قاشق چایخوری عسل طبیعی را در یک قاشق غذاخوری آب جوشیده خنک شده حل کنید و قبل از خواب به کودکان بالای یکسال بدهید.

مصرف عسل در نوزادان زیر یکسال ممنوعست.

خاصیت خوراکی های چربی سوز

  • شیر و ماست کم چرب و پنیر
  • کلسیم و پروتئین
  • جو دو سر پرک
  • کینوا
  • چیا
  • چای سبز
  • کاتچین
  • تخم مرغ
  • پروتئین
  • گردو و بادام
  • گرانولا

خوراکی های مخصوص بانوان

کشمش: ضد آلزایمر

مغز گردو: تقویت مفاصل

بادام: تمرکز اعصاب

جوانه: لاغر کننده و ضد چروک

کاهو و سبزیجات: لاغری و ضد جوش

شیر: جلوگیری از پوکی استخوان

گرانولا: خون ساز و پر انرژی در حجم کم

چیا: منبع غنی امگا 3 و فیبر ساتن سیستم گوارشی قوی برای مادر و جنین

کره بادام زمینی رژیمی بدون قند: تناسب اندام و زیبایی بدن

شکلات تلخ : منبع غنی آنتی اکسیدان ها و جوانسازی اندام ها و به خصوص پوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *